maandag 7 maart 2011

Freezer paper stencil met brol van de Lidl

Leuke kleren maken voor jongens blijft een uitdaging, en voor een tweeling komt daar nog eens bij dat ik het voorlopig leuk vind om ze te kleden in een beetje van 't zelfde maar toch net iets anders. Een chance dat het internet een onuitputtelijke bron van ideetjes is, de 'Celebrate the boy' toestanden bij Made en Made By Rae zijn welgekomen!
Op diverse blogs uit de US of A zien we regelmatig de techniek van het freezer paper stencillen verschijnen. Typ maar eens 'freezer paper stencil' in op Google Afbeeldingen, en besluit onmiddellijk om dat ook eens te proberen... Stront aan de knikker, dat spul is in België niet of nauwelijks te verkrijgen. Maar ook daar brengt het internet raad, ik zag ergens een post van een Duits meisje dat doodgewone donkergrijze vuilzakken tegen haar papier smelt met behulp van een strijkijzer op net niet de heetste stand. Zo gelezen, zo geprobeerd en eureka, het werkt!
Ziehier de resultaten voor mijn mannekes, een eigenschap op een schoon stofkes gestencild, uitgeknipt en op een T-shirt geappliceerd. Niet dat we etiketten op ons mannen willen plakken (dat mag vast niet van Kind en Gezin), maar ik vind het wel grappig zo.
Voor wie wil waag ik mij aan een tutorial.


2 opmerkingen: